Naszym celem jest, aby każdy etap współpracy był dla Ciebie transparentny. Zapoznaj się najczęstszymi pytaniami Naszych klientów.

Jasna współpraca od początku do końca.

1. Kiedy najlepiej zgłosić się do architekta wnętrz?

Jeśli planujesz zmiany w instalacjach elektrycznych i hydraulicznych jeszcze na etapie prac deweloperskich, najlepiej skontaktować się z Nami na 2-3 miesiące przed terminem zakończenia prac przez dewelopera. Dzięki temu możemy przygotować kompleksowy projekt, dopasowany do Twoich potrzeb bez konieczności ponoszenia dodatkowych koszów przeróbek elektryki czy instalacji wodno-kanalizacyjnej.

2. Kiedy zgłosić się, jeśli czas na zmiany już minął?

Jeśli termin na wprowadzanie zmian minął, możesz skontaktować się z Nami w dowolnym momencie, ale najlepiej zrobić to co najmniej 3 miesiące przed planowanym odbiorem inwestycji. Dzięki temu mamy czas na dopracowanie detali i przygotowanie do realizacji.

3. Co jest potrzebne do wyceny?

- na kiedy potrzebny jest projekt?

- zwymiarowany rzut lub/i informacje o metrażu poszczególnych pomieszczeń

- informacja czy projektujemy całość czy poszczególne pomieszczenia

- informacja czy inwestycja jest deweloperska czy z rynku wtórnego?

- czy mamy do zaprojektowania pomieszczenia na poddaszu?

- czy potrzebujesz projekt Koncepcyjny (wizualizacje), Kompleksowy (wizualizacje + rysunki techniczne + kosztorys) czy -  Kompleksowy z nadzorem?

 

 

4. Ile trwa opracowanie projektu od A do Z?

Zwykle przygotowanie kompleksowego projektu wnętrza dla mieszkania o powierzchni 100m² zajmuje około 14 tygodni.

Pamiętaj, że czas realizacji projektu zależy także od Twojej współpracy. Aby projekt przebiegał zgodnie z harmonogramem, musisz znaleźć czas na rozmowy z nami, odpowiadanie na pytania i podejmowanie decyzji.

5. Czy cały projekt prowadzony jest przez właścicielkę studio?

Nasz zespół składa się z wykwalifikowanych architektów i projektantów wnętrz, którzy pracują pod Moim nadzorem
- właściciela pracowni. Każdy projekt jest omawiany i konsultowany na każdym etapie realizacji. Za każdy projekt odpowiedzialny jest jeden z projektantów, a w przypadku większych obiektów – dedykowany zespół.

6. Czy potrzebujemy inwentaryzacji nieruchomości, jeśli mam rzut od dewelopera?

Zawsze dokonujemy dokładnej inwentaryzacji. To pozwala nam na precyzyjne planowanie, niezależnie od etapu budowy nieruchomości.

7. Czy mogę współpracować z Wami, jeśli mieszkam poza Wrocławiem?

Oczywiście, współpracujemy zdalnie przez e-maile, telefony oraz WhatsApp.

8. Czy muszę samodzielnie organizować wykonawców?

Nie ma takiej potrzeby. W ramach współpracy zapewniamy kontakt do sprawdzonych fachowców oraz możliwość zamówienia mebli na wymiar.

9. Jak wygląda rozliczenie za współpracę?

Kwota podzielona jest na transze:

 

- opłata wstępna — Wynosi 30% ustalonej kwoty w ciągu 2 dni od podpisania umowy. Po potwierdzeniu wpłaty rozpoczynamy pracę nad projektem.

I płatność. Etap I — Funkcja. Płatność następuje po zakończeniu etapu I, czyli ustaleniu docelowego układu funkcjonalnego, który posłuży jako podstawa do tworzenia wizualizacji.

 

- II płatność. Etap II — Wizualizacje. Płatność następuje po zakończeniu etapu aranżacji, nie później jednak niż do ustalonej daty w umowie. Rozliczenie jest równoznaczne z akceptacją tego etapu i umożliwia przejście do prac nad kolejnymi fazami projektu.

 

- III płatność. Etap III — Rysunki techniczne oraz kosztorys. Płatność następuje po zakończeniu etapu przygotowania rysunków technicznych i listy wyposażenia, również nie później niż do ustalonego terminu w umowie.

 

- IV płatność. Etap IV — Nadzór. Płatność w wysokości 50% ustalonej kwoty jest wymagana przed rozpoczęciem nadzoru oraz pozostałe 50% na zakończenie prac remontowych lub do ustalonej wcześniej daty w umowie, zależnie od tego, co nastąpi szybciej.

10. Budżet wykończeniowy - o co chodzi?

Budżet wykończeniowy to suma całościowa, którą planujesz przeznaczyć na realizację naszego projektu wnętrza. Zawiera koszty takie jak chemia budowlana (gładzie, kleje, fugi, podkłady, płyty GK, osprzęt elektryczny), robocizna ekipy wykończeniowej, oświetlenie, okładziny ścienne i podłogowe, sprzęt AGD, meble modułowe oraz meble na wymiar.

11. Budżet projektowy - wyjaśnienie

Budżet projektowy to kwota budżetu wykończeniowego pomniejszona o koszty chemii budowlanej i prace budowlane. Jest to kwota, którą dysponuje projektant, aranżując przestrzeń.

12. Czy wysokość budżetu wpływa na cenę projektu wnętrz?

Co do zasady nie, natomiast w skrajnych przypadkach cena projektu może być wyższa przy bardzo niskim budżecie projektowym. Im mniejszy budżet, tym trudniejsze zadanie ma projektant, konieczne jest bowiem operowanie w ograniczonym zakresie materiałów, co wydłuża czas potrzebny na przygotowanie projekt

13. Nadzór - dlaczego warto?

Nadzór autorski ogranicza niekontrolowaną kreatywność wykonawców. Obejmuje omówienie założeń projektu
z wykonawcami i ustalenie szczegółów. Wybierając Nasz nadzór, masz pewność, że projekt zostanie zrealizowany zgodnie
z ustaleniami.

14. Czy nadzór autorski jest częścią projektu?

Nadzór jest wyceniany indywidualnie zależnie od skomplikowania projektu, zakresu pracy i lokalizacji inwestycji. Jednak traktujemy go jako integralną część naszej pracy, dbając o ostateczny efekt projektowy.

15. Ile trwa usługa od projektu do zamieszkania?

Czas realizacji tej usługi jest bardzo zróżnicowany i zależy od kilku kluczowych czynników:

 

- metraż lokalu

- stan lokalu – czy jest w stanie deweloperskim, czy wymaga remontu

- złożoność projektu – liczba branżowych specjalistów, których musimy skoordynować

- czy wieszamy zasłony, wnosimy krzesła, dekoracje / robimy Home staging czy kończymy prace po montażu płytek, podłóg mebli.

16. Super, że przeprowadzacie nas przez cały remont aż do powieszenia zasłon i wniesienia krzeseł, ale z tymi ostatnimi czynnościami poradzimy sobie sami, czy możemy się tak dogadać?

Oczywiście! Możemy ustalić indywidualnie, na jakim etapie chcesz zakończyć naszą koordynację. Jeśli czujesz się komfortowo z samodzielnym zakończeniem remontu po montażu płytek, podłóg lub mebli stolarskich, to jesteśmy otwarci na taką opcję.

17. Czy zajmujecie się również drobiazgami takimi jak dekoracje, kwiaty, zastawa, pościel itp.?

Większość Naszych klientów zazwyczaj nie oczekuje od Nas tego rodzaju usług. Standardowo nasza koordynacja kończy się na powieszeniu zasłon, rozłożeniu dywanów i wstawieniu większych mebli, takich jak kanapy, krzesła, stoły i stoliki. Jeśli jednak zależy Wam na kompleksowym wystylizowaniu mieszkania, apartamentu lub domu, możecie zapytać Nas o taką usługę.
W takim przypadku jesteśmy w stanie objąć również ten zakres prac.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2024

WROCŁAW

KA STUDIO Katarzyna Kozak

+48 696 097 437 

55-040 Bielany Wrocławskie